perjantai 8. elokuuta 2014

Sugar baby

Kattokaa ny mimmoset melonit! :o


Oon oikeasti tosi [iloisesti] yllättynyt! Kun keväällä kylvin melonin siemeniä - sugar baby nimeltään - niin en suoraan sanottuna odottanut oikein mitään. "Kokeilu", ajattelin. Keskiviikkona kun sitten esittelin ystävälle meloneita, ylpeänä niistä n. 2cm:n halkaisijaltaan olevista, kun kaveri bongasi ison (vas.) ja sitten vieläkin isomman (oik.)! En tajua miten olen ne missannut. Joka päivä kuitenkin olen kastellut ja ihastellut niitä pieniä alkuja jotka olen huomannut. :D Tuo pienempi on ehkä n. pesäpallon kokoinen ja isompi...no tuossa kuvassahan se kämmenelläni lepää. :) 

Nyt en vaan tiedä onko se jo valmis..? Kumisee kyllä koputtaessa, niinkuin kypsä vesimeloni tekee. Muistelen nimittäin että pussin kyljessä olisi lukenut että niistä tulee n. 20cm halkaisijaltaan ja sitähän tuo vissiin alkaa jo olla. Hmm... Ehkäpä otamme melonin mukaan mökille, jonne kohta lähdemme lasten kanssa viettämään viimeistä lomaviikonloppua. Ainakin mukaan lähtee perunoita, sipulia ja kurkkua omasta maasta. Huippua!

Tästä olen kyllä niiin iloinen! Tomaatitkin on kasvaneet kivasti nyt kylmän kesäkuun jälkeen, toivottavasti ehtivät myös punertua, ja kesäkurpitsastakin saan kohta jo ottaa satoa. Tai voisin melkein ottaa jo nyt, mutta annan vielä ihan hitusen kasvaa. :) 

Ihanaa sadonkorjuun aikaa! 

Laura

2 kommenttia:

Hei! Kiva kun jätät viestin käynnistäsi!